CBR1000RR-R Fireblade

Súťaživosť v krvi

Jazdec na stroji CBR1000rr-r Fireblade na trati.


Pre toto pretekáme. Pretekali sme od úplného začiatku a práve spätná väzba od tímu HRC a našich jazdcov, ktorá formovala nový model CBR1000RR-R Fireblade. Vďaka úpravám nasávania a hlavy valcov dosahuje vyšší výkon v strednom pásme otáčok a zmenené prevodové pomery zaisťujú neskutočnú dynamiku pri výjazdoch zo zákrut. Zachovali sme maximálny výkon a vylepšili sme odozvu dvojitého elektronického ovládania plynu motora, ktoré sa prispôsobuje otáčkam a poskytuje vašej pravej ruke presnosť pri ovládaní plynu. Zníženie hmotnosti a dokonale vyvážená tuhosť podvozku zlepšujú odozvu z hľadiska ovládateľnosti a pocitu priľnavosti k vozovke. Vylepšené krídelká kapotáže udržiavajú prítlak s menšou námahou pri riadení v rýchlosti a či už prechádzate zákrutami na kľukatej ceste, alebo jazdíte na maximálny výkon kolo za kolom, nová jazdná poloha zvyšuje voľnosť pohybu a jednoduchosť ovládania stroja. Stvorený na preteky? Nie, predurčený na pretekanie.

Zatvoriť

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Vysoký výkon pod kontrolou.

Každá jazda sa začína 5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou, kde si Fireblade nastavíte podľa svojich predstáv. V rámci presného nastavenia môžete teraz zadať svoju hmotnosť, aby ste dosiahli dokonalé nastavenie predpätia pružiny vpredu aj vzadu. A vyberte si z 3 predvolených jazdných režimov alebo si plne prispôsobte nastavenie medzi 5-úrovňovým výkonom, 9-úrovňovým systémom HSTC plus a 3-úrovňovým brzdením motorom a režimom ovládania kolies. 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD) udržuje stabilitu vo vysokej rýchlosti a nové 3-úrovňové brzdenie ABS teraz zahŕňa režim Race, ktorý deaktivuje ABS zadného brzdového strmeňa, čo umožňuje v prípade potreby intenzívne použitie zadnej brzdy. Ďalšou novou funkciou displeja na ochranu motora pred chladom je červený bod, ktorý od 8 000 otáčok za minútu stúpa až po dosiahnutie prevádzkovej teploty.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Každá sekunda sa počíta.

Nízko umiestnená palivová nádrž zmenila svoj tvar, aby sa zlepšila priľnavosť kolien v zákrutách. Zároveň sa jej objem zvýšil o 0,4 l. Extrémne kompaktný rám a motor zodpovedajú malej prednej ploche – v špecifikáciách MotoGP kanála nasávania vzduchu, ktorý vedie priamo cez hlavu –, ktorá čisto reže vzduch. Nový, agresívnejší a svalnatejší štýl je vedený dopredu umiestnenými spojlermi, ktoré využívajú aerodynamické krídelká na udržanie prítlaku na prednej pneumatike, pre konzistentnú priľnavosť a odozvu v každej zákrute a znížený zdvih pri výjazde, ale s o 10 % menšou námahou pri otáčaní vo vysokej rýchlosti. Spodný kryt siaha až k zadnej pneumatike, čím tlačí vzduch smerom nadol, tak znižuje odpor vzduchu na suchu a odvádza vodu na mokrom povrchu na zlepšenie trakcie.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Optimalizované pre dokonalosť.

Urobili sme niekoľko jemných úprav jazdnej pozície, aby ste sa dostali hlbšie do motocykla, čo uľahčuje pohyb, reakcie a rýchle ovládanie na ceste alebo na pretekárskej trati. Riadidlá sú o 19 mm vyššie a stúpačky o 16 mm nižšie. Vďaka intenzívnemu vývoju hliníkového dvojnosníkového rámu so znížením hmotnosti o takmer 1 kg vďaka vnútornej optimalizácii, nové vyváženie tuhosti prináša 17 % zníženie bočnej tuhosti a o 15 % menšiu torznú tuhosť s cieľom zaistiť presnosť riadenia a väčšiu rýchlosť pri jazde zákrutou. A inovované nastavenia obrátenej vidlice Showa 43 mm USD BPF (Big Piston Fork) a tlmiča Pro-Link Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite) zvyšujú spätnú väzbu a citlivosť na absolútnu úroveň.

Detailný záber na 5-palcovú TFT obrazovku na nastavenia jazdca.

Schopnosť naplno tlačiť pri výjazde zo zákrut.

A práve toho chcú naši pretekári vždy viac. Radový štvorvalcový motor s čiastočnými vačkami a objemom 1 000 cm3 sme teda dokonale prešli od nasávania až po výfuk. Kompresný pomer je až 13,6 : 1, má upravené kanály, časovanie ventilov a pružiny. Kľukový hriadeľ a titánové ojnice sú ľahšie, čím sa znižuje zotrvačnosť pri otáčaní. A každý prevodový pomer je kratší, čo zvyšuje zrýchlenie spolu s presnosťou škrtiacej klapky, ktorú zabezpečuje systém 2 škrtiacich klapiek motora (TBW). Tieto čísla sú pôsobivé. 160 kW/215 k a 113 Nm. Ide však o spôsob, akým tento motor teraz neúnavne pracuje – a pritom tak hladko, regulovane – od stredného rozsahu otáčok až po absolútny strop, pričom dosahuje také zvýšenie bojového výkonu, až je to vzrušujúce.

Radový štvorvalcový motor s objemom 1 000 cm³

Maximálny výkon

160 kW

Maximálny krútiaci moment

113 Nm

Pohotovostná hmotnosť

200 kg

Ovládanie škrtiacej klapky (TBW)

2 motor

Zobraziť úplné technické údaje
Trojštvrťový statický záber spredu na model Honda CBR1000rr-r Fireblade na dráhe.

CBR1000RR-R Fireblade SP – Využite výhodu

Nové elektronické odpruženie Obrátená vidlica Öhlins 43 mm S-EC3.0 (SV) NPX USD a zadný tlmič TTX36 (SV) využívajú technológiu Spool Valve na zaistenie vynikajúcej odozvy, jazdy a kontroly.

Vylepšený brzdný výkon Nové štvorpiestové predné brzdové strmene Brembo Stylema R odolné voči poklesu výkonu, ktoré ovláda hlavný brzdový valec Brembo. 

Vysoká špecifikácia výbavy 3-úrovňová nastaviteľná páka rýchleho radenia je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako kompaktný a ľahký lítium-iónový akumulátor

Detailný záber na elektronické odpruženie Öhlins.
Detailný záber na štvorpiestové predné brzdové strmene Brembo Stylema R.
Detailný záber na nastaviteľné rýchloradenie.
Pohľad zozadu na jazdca na stroji Honda CBR1000rr-r Fireblade na pretekárskej trati.

Zvuk rýchlosti

Využite pretekársku technológiu nášho radového štvorvalca MotoGP na maximum.

Reproduktor

Prispôsobte si ho

Dobre si ho obzrite a vyberte si farbu.

  • Grand Prix Red Štandardný režim
  • Grand Prix Red (SP) Štandardný režim
  • Matte Pearl Morion Black (SP Carbon Edition) Štandardný režim
*

CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition

Model CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition predstavuje úplne dokonalý pretekársky stroj v čiernom prevedení s elegantnou kapotážou z uhlíkových vlákien a s prvkami so špecifikáciou SP. Edícia Carbon Edition je v Európe obmedzená na iba 300 strojov a každý z nich dostane unikátnu hliníkovú plaketu s jedinečným číslom prideleným vášmu motocyklu.

Zatvoriť